Καλωσορίσατε στο αερόστατό μου

Οι περιπέτειες της Καρλόττας

Προτού επιβιβαστείτε σε αυτό το αερόστατο, η Καρλόττα σας προτείνει να διαβάσετε το βιογραφικό της καθώς και πώς προέκυψε, για να απολαύσετε τις περιπέτειές της!

Δευτέρα

Επεισόδιο 2ο: Ανταπόκριση της Καρλόττας από τα Ανάκτορα του Κεραμεικού

 Μάρτιος 2007


Αγαπητοί αναγνώστες, 
 
Αντιλαμβανόμενη την αγωνία σας μετά την πρόσφατη μυστηριώδη εξαφάνιση του αεροστάτου μου από τους ουρανούς της νήσου μας, επιθυμώ να σας ενημερώσω σε συντομία για τις περιπέτειες που έζησα προσπαθώντας να παρακολουθήσω από κοντά σημαντικές εξελίξεις της ιστορίας και να δημοσιεύσω σε αποκλειστικότητα τα συνταρακτικά ντοκουμέντα που εξασφάλισα κατά τη διάρκεια της περιπλάνησής μου στο χρόνο, που θα φωτίσουν άγνωστες μέχρι στιγμής σκηνές της ιστορίας.

Η περιπέτειά μου ξεκίνησε όταν το αερόστατό μου αποφάσισε να με οδηγήσει μερικούς αιώνες πίσω και να προσγειωθεί εν έτει 1791, δυο χρόνια μετά την πτώση τη Βαστίλης, στην αυλή του Ανακτόρου του Κεραμεικού, στην καρδιά του Παρισιού και εν μέσω της Γαλλικής Επανάστασης. Έκπληκτη και – ομολογώ – ελαφρώς τρομοκρατημένη, εισχώρησα στο μεγαλοπρεπές αυτό κτίριο ακολουθώντας τις φωνές που ακούγονταν από την Αίθουσα του Ιπποδρομίου. Κι εκεί αντίκρισα ένα εντελώς ανορθόδοξο θέαμα: Ενώ τα μέλη της Εθνοσυνέλευσης συζητούσαν έντονα για την πορεία της επανάστασης (συζήτηση που κρατούσε για δύο χρόνια, με τους εκπροσώπους της δεξιάς, της αριστεράς και του κέντρου να εκφράζουν έντονες ιδεολογικές διαφορές και να μην αποφασίζουν πώς πρέπει να προχωρήσουν με το Σύνταγμα και τη διαχείριση των ζητημάτων της επανάστασης), μία περίεργη φωτεινή οπτασία εμφανίστηκε στην αίθουσα και κατευθύνθηκε προς το μέρος του Ροβεσπιέρου. Αίφνης η συζήτηση διακόπηκε και τα μέλη της Εθνοσυνέλευσης άκουσαν τη φωνή του Λουδοβίκου 14ου, του Βασιλιά Ήλιου (που είχε πεθάνει πριν από 69 χρόνια), να λέει: “Σ’ αυτή τη χώρα ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΕΙΜΑΙ ΕΓΩ. Εγώ εκπροσωπώ το Θεό στη γη, και κανείς δεν μπορεί να ανατρέψει τις Διοικητικές μου Μεταρρυθμίσεις ή να αλλάξει τους Κώδικες που επέβαλα”. Και λέγοντας αυτά ξετύλιξε μπροστά στα μάτια των μελών της Συνέλευσης το “Μαύρο Κώδικα”, τουτέστιν το φοβερό βασιλικό διάταγμα του 1685, με τα 60 άρθρα, που όριζαν τις συνθήκες ζωής και εργασίας των σκλάβων. Και συνέχισε με τη βροντερή φωνή του λέγοντας: “Κι αν σε κάποιους ο Κώδικάς μου δεν αρέσει, εγώ έχω τη δύναμη να τον επιβάλω, για να τελειώνουμε επιτέλους με τις συζητήσεις περί εξουσιών και αρμοδιοτήτων”.

Θορυβημένα αλλά και φοβισμένα τα περισσότερα από τα μέλη της Συνέλευσης δε βρήκαν τον τρόπο να αντιδράσουν μπροστά σ’ αυτή την αναπάντεχη τροπή των γεγονότων. Μόνο ο Νταντόν δοκίμασε να αντισταθεί δηλώνοντας πως “θα ήταν λάθος να αποδεχτούμε το Μαύρο Κώδικα του Λουδοβίκου, χωρίς να γνωρίζουμε με ποια κριτήρια κάποιοι συνάνθρωποί μας θα βρεθούν στην κατηγορία των σκλάβων και ποιοι θα δικαιούνται να γίνουν οι αφέντες τους. Εξάλλου έχω την αίσθηση πως με αυτόν τον Κώδικα παρεκκλίνουμε από τους αρχικούς σκοπούς και στόχους της επανάστασης”.

Ωστόσο, μερικοί από τους αδιάλλακτους επαναστάτες, μαζί τους και ο Ροβεσπιέρος, φάνηκαν να ευφραίνονται από την ανάγνωση των άρθρων του Μαύρου Κώδικα, γι’ αυτό και ζήτησαν τη λήξη της Συνέλευσης, για να διαβουλευθούν με την άνεσή τους στα μυστικά με το Βασιλιά Ήλιο. Αόρατη καθώς ήμουν, μπόρεσα να ακολουθήσω την ομάδα των συντρόφων του Ροβεσπιέρου, η οποία ανέβηκε στα υψηλά δώματα του Ανακτόρου, όπου και συντελέστηκε ένα ακόμη τρομακτικό γεγονός. Μέσα σε μερικές ώρες, ο χρόνος έτρεξε, κεφάλια έπεσαν, αποφάσεις πάρθηκαν μέχρι που εμφανίστηκε μπροστά μας έτοιμη για δράση η Επιτροπή Κοινής Σωτηρίας της Επανάστασης με επικεφαλής το Ροβεσπιέρο. Με πλήρη ετοιμότητα η Επιτροπή αυτοβαφτίστηκε “Επαναστατικό Δικαστήριο” και άρχισε να συντάσσει τον κατάλογο των προγραφών, σύμφωνα με τις οδηγίες του Βασιλιά-Κράτους και του Ροβεσπιέρου. Με συνοπτικές διαδικασίες αποφασίστηκε να κοπεί στη λαιμητόμο το κεφάλι του Νταντόν καθώς και 11.000 αντιφρονούντων, με την κατηγορία της προδοσίας προς την επανάσταση. Παράλληλα ανακοινώθηκαν τα πρώτα διατάγματα, στηριγμένα στον Μαύρο Κώδικα του Λουδοβίκου. Παραθέτω ένα μικρό δείγμα:

  • Οποιαδήποτε πίστη εκτός της κρατικής απαγορεύεται. 
  • Όλοι οι υπήκοοι πρέπει να δηλώσουν πίστη στο κράτος, αλλιώς αποκεφαλίζονται.
  • Υπήκοοι που το έχουν σκάσει για περισσότερο από έναν μήνα τιμωρούνται με κοπή του αυτιού και σημαδεύονται με καυτό σίδερο. Στη δεύτερη φορά που θα επιχειρήσουν να δραπετεύσουν κόβεται η αχίλλειος πτέρνα και κατόπιν οδηγούνται στη λαιμητόμο.

Αγαπητοί αναγνώστες,
είμαι υποχρεωμένη να διακόψω την ανταπόκρισή μου για την περίοδο της Μεγάλης Τρομοκρατίας, γιατί μόλις πληροφορήθηκα ότι το όνομά μου βρίσκεται στον κατάλογο των προγραφών και πρέπει να φύγω. Υπόσχομαι, όμως, ότι στο επόμενο τεύχος, εάν στο μεταξύ δεν έχουν προλάβει να με αποκεφαλίσουν, θα σας κοινοποιήσω συνταρακτικές πληροφορίες που ίσως οδηγήσουν στο τέλος τη Μεγάλη Τρομοκρατία.


Η άνους Καρλόττα
Αερόστατο, Εν μηνί Μαρτίω και εν έτει 1791

Σημείωση: Διευκρινίζεται ότι οποιαδήποτε ομοιότητα με πρόσωπα και γεγονότα της εποχής μας είναι προϊόν της φαντασίας σας και ως εκ τούτου απαγορεύεται. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου